torsdag 28. august 2014

Geocaching

Jeg, en geocaching nerd? Javel, det er visst bevist :)

Sånn så mitt Geocachingkart ut i mai for Drammen. Mange smilefjes (de er funnet)
Javisst, er det mange og beholderne finnes overalt....

I mai gjorde jeg over over 100 funn. Fordi? Jo, for å kunne logge en annen cache hvor dette var et krav: Å finne 100 på en mnd (javisst er jeg gal)
Og så var det augustutfordringen da: Lås opp 6 typer utfordringer - for å bevise at man er en achiever og få bevis for det.


Bevis: Jeg er en achiever og person nr. 21.212. i verden som fikk den tittelen av 2,5 millioner aktive cachere. Ikke verst!! (jada, jeg er litt gal, jeg sa jo det!)


Ett eksempel på funn og replassering. Who would know? Bare en cacher vet.....


Og her er jeg under en bro et sted i Telemark

Det blir jo lange turer også, vel dokument på Endomondo sports tracker. Man kan faktisk bli hekta på å gå tur! 

Dette er en 12 km lang Orienteringstur, med vanlig kart og kompass.


Dette er en 16 km lang cachetur til Solbergvann med GPS og cacher for øyet. Mener å huske det ble 6-7 funn, men hvem teller?

Start på Bjørkedokk på Stenset, opp til Solbergvarden, Portåsen, Solbergvann, Aslakkene og tilbake til Bjørkedokk. Knallfin tur med ei venninne.

Alle de flotte stedene man får besøkt og sett pga denne hobbyen/sporten.  Det kommer nok flere bilder fra cacheturer fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar